icoon-centrum

Doelgroepen

tabel-utrecht-doelgroepen

Prestatieafspraken

Met de gemeente en een tijdelijke adviescommissie van actieve huurders (bij gebrek aan een formele huurdersbelangenvertegenwoordiging) hebben we prestatieafspraken opgesteld. De belangrijkste gaan over: het productieprogramma, de garantie van de omvang van de sociale voorraad, duurzaamheid, veiligheid en de huisvesting van bijzondere doelgroepen.

Kengetallen Utrecht

tabel-utrecht-kengetallen

Vastgoedprojecten

In 2015 hebben we de renovatie van een flat van tien hoog aan de Ankaradreef afgerond. De energieprestatie is een stuk beter geworden, net als het comfort. Nu we deze flat met succes aangepakt hebben, kunnen vaart maken met de renovatie van andere hoogbouwflats.

De renovatie van de eerste vier flats in Kanaleneiland Zuid is in 2015 afgerond. De waarderingscijfers van de bewoners over het resultaat zijn goed. De voorbereidingen voor de renovatie van de overige zes flats in Kanaleneiland Zuid zijn in 2016 gestart.

In 2015 is de renovatie van complex Thomas a Kempisweg (nu te noemen Majellaknoop) afgerond. De tijdelijke verhuursituatie wordt per juli 2016 beëindigd. Met de Tussenvoorziening zijn afspraken gemaakt voor de verhuur vanaf 2016: de helft van de appartementen wordt verhuurd aan ex- dak- en thuislozen, met begeleiding vanuit de Tussenvoorziening. De andere helft wordt verhuurd aan bewoners die meer huur kunnen dragen.

Tenslotte hebben we niaNesto-woningen opgeleverd in Hoge Weide en ‘t Zand Veilingterrein.

Woningtoewijzing naar huurcategorie

tabel-utrecht-woningtoewijzing-huurcat